Panevėžio Mykolo Karkos pagrindinė mokykla

TARPTAUTINĖ ĮTRAUKAUS UGDYMO PATIRČIŲ KONFERENCIJA „KARTU MOKOMĖS - KARTU AUGAME“

  • Paskelbė : Ilona Daujotaitienė
  • Paskelbta: 2025-11-17
  • Kategorija: Renginiai

TARPTAUTINĖ ĮTRAUKAUS UGDYMO PATIRČIŲ KONFERENCIJA „KARTU MOKOMĖS - KARTU AUGAME“

Panevėžio Mykolo Karkos pagrindinėje mokykloje surengta tarptautinė įtraukaus ugdymo patirčių konferencija „Kartu mokomės – kartu augame“. Renginį inicijavo ir organizavo Panevėžio miesto savivaldybės administracijos Švietimo skyrius kartu su Mykolo Karkos pagrindine mokykla.

Tardama sveikinimo žodį, Mykolo Karkos pagrindinės mokyklos direktorė Minolė Petronytė - Kairienė akcentavo esminį įstaigos pranašumą – profesionalią, ilgą laiką kryptingai veikiančią pagalbos mokiniui specialistų komandą, kuri sudaro tvirtą pagrindą kokybiškam darbui su specialiųjų poreikių turinčiais mokiniais. Pirmosios specialiųjų poreikių mokinių klasės mokykloje pradėtos formuoti 2002 metais.Ketvirtą kartą organizuota konferencija nuosekliai tęsia įtraukiojo ugdymo tradiciją. Renginį moderavo VšĮ „Septynios akimirkos“ direktorė, karjeros specialistė Ieva Grigaitė.

Respublikinės konferencijos tikslas – skatinti įtraukiojo švietimo principų diegimą ir jų plėtrą Lietuvos mokyklose, dalijantis gerąja patirtimi, ugdant socialinius emocinius mokinių įgūdžius bei plėtojant bendradarbiavimo tinklą tarp įvairių švietimo sistemos dalyvių, mokyklų bendruomenių ir švietimo institucijų.

Renginyje dalyvavusi Panevėžio švietimo skyriaus vyriausioji specialistė Eda Vaičiūnė pabrėžė įtraukiojo ugdymo kaip tvirtos profesionalios platformos svarbą – ji sudaro galimybes dalintis gerąja patirtimi, asmeninėmis atsakomybėmis ir atviru požiūriu į kiekvieną mokinį.

Panevėžio miesto savivaldybės narė, švietimo, mokslo ir jaunimo komiteto pirmininko pavaduotoja Sandra Razminė įtraukųjį ugdymą palygino su tvirtu empatijos, gerumo ir kiekvieno vaiko priėmimo tiltu, jungiančiu skirtingas patirtis ir sudarančiu galimybes augti visai bendruomenei.

Konferencijoje dalyvavusios viešnios logopedė Anete Bromulte ir ergoterapeutė Herta Indrica iš Rygos 5 – os pradinės mokyklos dalinosi savo patirtimi apie augmentinę ir alternatyviąją komunikaciją . Specialistės pristatė priemones naudojamas mokant įvairių sutrikimų turinčius vaikus komunikacijos.

Panevėžio pedagoginės psichologinės tarnybos direktorė Inga Čemerienė skaitė pranešimą „Pagalbos sistema įtraukiame ugdyme: pedagoginės psichologinės tarnybos požiūris“. Ji pristatė tarnybos veiklos funkcijas, mokinio (vaiko) vertinimo etapus, taip pat pabrėžė tarnybos įsitraukimą konsultuojant mokytojus, tėvus ir kitas suinteresuotas grupes dėl švietimo pagalbos teikimo. Taip pat pranešėja akcentavo ekspertinės bei metodinės veiklos svarbą.

Panevėžio Žemynos progimnazijos specialioji pedagogė Eglė Petrauskė skaitė pranešimą „Fotografija kaip priemonė, ugdant negalią turinčių asmenų saviraišką. Foto balso metodas“. Ji pristatė, kaip šis metodas padeda ugdyti komunikacijos įgūdžius specialiųjų poreikių turintiems mokiniams. Kalbėdami apie savo pačių sukurtas nuotraukas vaikai turi galimybę išreikšti asmeninius poreikius, atskleisti vidinį pasaulį, svajones, pomėgius, net baimes – visa tai, kuo jie nori pasidalyti su kitais. Pedagogė pabrėžė šio metodo reikšmę ugdant kūrybišką, laisvą ir savimi pasitikinčią asmenybę.

Vilniaus Šilo ugdymo centro mokytoja ir logopedė Lina Kukulskienė bei mokytoja, specialioji pedagogė Monika Miknevičiūtė akcentavo, kad siekiant veiksmingai įveiklinti vaikus pamokoje būtina nuolatinė vizualizacija – planas, aiškiai matomas vaikams, kuriame žingsnis po žingsnio nurodoma, kas po ko seks. Ypač svarbūs aiškūs klasės susitarimai, taisyklės ir ribos. Taip pat pabrėžta nuoseklumo reikšmė, bendradarbiavimas su tėvais ir kitais specialistais.

Mokymosi ypatumų centro „Labirintas“ vadovaujantis partneris disleksikas Darius Blažinskas savo pranešime „Ar specifiniai sutrikimai yra nuosprendis?“ kalbėjo apie disleksiją ir pagalbos planus jiems. Darius dalinosi savo asmenine patirtimi ir pabrėžė, kad disleksija netapo kliūtimi garsiems pasaulio kūrėjams, tokiems kaip Tomui Kruzui ar rašytojai Agatai Kristi.

Panevėžio Šviesos ugdymo centro specialioji pedagogė Rasa Asminavičienė pranešime „Prisijaukinant pradžią: kaip mokomės kartu atrandant autistiško vaiko pasaulį“ dalijosi savo darbo pradžios patirtimi. Ji pristatė spalvų kodus ir aplinkos struktūravimo principus, taip pat įvairias vizualizacijos priemones – savaitės dienų kalendorių, kuris padeda specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams orientuotis laike ir suprasti savaitės ritmą ir kitas.

Konferencijos kulminacija – Mykolo Karkos pagrindinės mokyklos pranešimas „Įtraukiojo ugdymo patirtys Mykolo Karkos pagrindinėje mokykloje“, kurio metu buvo parodytas logopedinės klasės spektaklis „Princesė ir kiauliaganys“, kurį pastatė pradinio ugdymo mokytoja Rasa Aleliūnienė.

Vaida Kučinskienė

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas