icon-cookies
Šioje svetainėje naudojame slapukus siekdami užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę, analizuoti svetainės naudojimą ir optimizuoti naršymo patirtį. Spustelėję mygtuką „Sutinku“, jūs patvirtinate, kad sutinkate su visų slapukų naudojimu šioje svetainėje. Jei norite atšaukti arba pakeisti savo sutikimus, prašome apsilankyti slapukų valdymo puslapyje.

STEAM projekto ,,Jaunieji mokslininkai: kiek matematikoje slypi menų?“ veikla - 3c kl. mokinių ir tėvų disputas ,,Matematikos ir menų dialogai“

  • Paskelbta: 2025-01-29
  • Kategorija: Renginiai

Ar kada susimąstėte apie tai, kaip skaičiai ir natos, teptukai, šokių žingsneliai gali gyventi drauge?

Tokį rebusą, antradienio vakarą, mokyklos aktų salėje, sprendė 3c kl. mokiniai ir tėveliai. Vadovaujami mokytojų A. Jatužienės ir A. Mikolaitienės, grupėse atlikdami STEAM veiklas, jie nagrinėjo koks ryšys yra tarp paprastųjų trupmenų ir metro trukmės, kuo panaši muzikos ir matematikos logika, kaip suprantamas santykis, intervalas ir ritmas muzikoje ir matematikoje. Ieškodami matematikos ir muzikos panašumų, pakartojo muzikos natų trukmę, jas susiejo su paprastosiomis trupmenomis, o sudėdami natų vertes,  apskaičiavo takto ilgius, natas vertė trupmenomis ir atvirkščiai – pagal pateiktas trupmenas, grupėse kūrė ritminius motyvus, kuriuos, padedami šokių mokytojos R. Ragelienės, derino su šokio judesiais.   Visos mintys atsispindėjo abstrakcinėje  kompozicijoje su matematiniais ir muzikiniais simboliais, kurią sukurti padėjo dailės mokytoja A. Lazdauskienė.   Mokiniai turėjo  ir dar vieną ,,problemą" – jų sukurtus ritminius motyvus ,,norėjo atlikti“ ir  PHOTON robotukai. Reikėjo sukurti „žingsnis po žingsnio“  algoritmus , kurie pateiktų  problemos sprendimą. Visas užduotis mokiniai kartu su tėveliais, padedami mokytojų, sėkmingai įveikė ir apibendrindami visi sutarė, kad menai ir matematika natūraliai papildo ir praturtina vieni kitus.  Juk trupmenos gali skambėti, muziką galima pavaizduoti trupmenomis, trupmenas - pagroti ir pašokti.

Vedini prigimtino smalsumo, mokiniai atliko veiklas, kurios ugdė jų kritinio mąstymo, kūrybiškumo kompetencijas. Komandinis darbas kartu su tėveliais, skatino pasitikėjimo savimi jausmą bei bendradarbiavimo džiaugsmą.

Autorius:
Mokytoja Asta Jatužienė

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas