TŪM stažuotė Italijoje

TŪM stažuotė Italijoje

Mokyklos direktorė Minolė Petronytė – Kairienė ir pradinių klasių mokytoja Rasa Putauskienė lapkričio 23-29 dienomis dalyvavo projekto ,,Tūkstantmečio mokyklos I“ stažuotėje „STEAM ugdymas Italijos švietime“. Stažuotės tikslas – išanalizuoti STEAM ugdymo patirtis taikomas Italijos bendrojo ugdymo mokyklose.

Stažuotės metu Provincijos švietimo biure buvo pristatyta Italijos švietimo sistema, STEAM kompetencijų ugdymas, projektinės veiklos organizavimas mokykloje ir už mokyklos ribų, formaliojo ir neformaliojo STEAM ugdymo dermė. Italijoje STEAM ugdymas pabrėžia integruotą ir tarpdisciplininį požiūrį, kuris sujungia STEAM dalykus su menais, siekiant sukurti visapusišką mokymosi patirtį. Italijos švietimo ministerija ir kitos nacionalinės agentūros aktyviai skatina STEAM ugdymą per įvairias programas ir iniciatyvas. Šalyje vykdomi įvairūs bendradarbiavimo projektai ir dirbtuvės, kurios sujungia švietimo, mokslinių tyrimų, pramonės ir pilietinės visuomenės atstovus, siekiant kurti inovatyvias STEAM programas. Italijos STEAM ugdymas dažnai apima praktines ir lauko veiklas. Italija naudoja savo turtingą kultūrinį paveldą, siekdama sustiprinti STEAM ugdymą, jungdama mokslines disciplinas su istoriniu ir meniniu kontekstu. Inovatyviai ir kūrybiškai naudojami metodai: ,,Robotikos klubai”, kuriuose mokiniai mokosi programavimo, inžinerijos ir technologijų pagrindų, ,,Mokslo parodos”, kuriose mokiniai pristato savo tyrimų projektus ir eksperimentus, ,,Kūrybinės dirbtuvės”, kuriose mokiniai gali naudodami 3D spausdintuvus, lazerines pjaustymo mašinas ir kitas technologijas, kurti projektus, ,,Interaktyvios pamokos”, kuriose mokiniai gali labiau įsitraukti į mokymo procesą, ,,Gamta ir technologijos”, kurios sujungia gamtos mokslus su technologijomis,

Milano gimnazija Liceo Scientifico Alessandro Volto orientuota į gamtos mokslų ir technologijų ugdymą, pristatė stiprų bendradarbiavimą su didžiausiu mokslo ir technologijų muziejumi Nazionale della Scienza e della Tecnologia  „Leonardo da Vinci“, siūlančiu  įvairias interaktyvias parodas ir edukacines programas vaikams. Pamokos vyksta  interaktyviose laboratorijose. Muziejuje organizuojamos  specializuotos parodos, skirtos skatinti mokinių domėjimąsi mokslu ir technologijomis (parodos apie kosmosą, transportą, energiją ir t.t.). Muziejaus erdvėse mokiniai kuria projektus, eksperimentuoja naudodami įvairias medžiagas ir įrankius. Muziejus taiko virtualiąsias realybės ir žaidimų technologijas, kurios padeda mokiniams įsitraukti į mokymąsi procesą ir suvokti mokomąją medžiagą platesniu kontekstu.  Muziejus taiko mokymo programėles, skirtas mokytojams ir mokiniams, kurios skatina mokymosi medžiagą ir įrankius STEAM disciplinoms. Šis muziejus yra puiki vieta mokymuisi ir moksliniams eksperimentams.

Mokykla Scuola Secondaria di Primo Grado „Leonardo da Vinci“ Florencijoje - pagrindinio ugdymo mokykla, kuri integruoja kultūrines veiklas į savo ugdymo programas. Mokiniai skatinami dalyvauti muziejų lankymuose, meno dirbtuvėse ir kituose renginiuose, kurie praplečia jų akiratį ir suteikia galimybę tiesiogiai susipažinti su Florencijos kultūriniu gyvenimu.  Dėl tą dieną vykusių renginių, į  pačią mokyklą pakviesti nebuvome.

Labai svarbi ugdymo dalis Italijoje – projektinė veikla. Mokiniai dažnai dirba su projektais, kurie apima kelias disciplinas, pavyzdžiui, mokslą ir meną arba technologijas ir istoriją.

Daugelis mokyklų skatina mokinius dalyvauti projektinėse veiklose, kurios tiesiogiai susijusios su jų bendruomene. Tai gali būti aplinkosaugos projektai, vietos istorijos tyrimai ar socialinės iniciatyvos. Projektinės veiklos metu mokytojai veikia kaip vadovai ir mentoriai, skatindami mokinius savarankiškai tyrinėti ir kurti savo projektus. Dažnai projektinėje veikloje naudoja skaitmenines technologijas. Projektinės veiklos rezultatai vetinami ne tik pagal galutinį produktą, bet ir pagal procesą. Mokyklos saktinamos dalyvauti tarptautiniuose projektuose. Projektine veikla Italijos mokyklos siekia ne tik gilinti akademines žinias, bet skatinti mokinių asmeninį ir socialinį tobulėjimą.

Italijoje įtraukusis ugdymas yra labai svarbus ir plačiai taikomas principas, siekiant užtikrinti kokybišką mokymą kiekvienam mokiniui. Skiriamas didelis dėmesys kiekvieno mokinio poreikiams ir galimybėms. Mokiniai su specialiais mokymosi poreikiais mokosi bendroje klasėje su savo bendraamžiais, o jų mokymo planai yra pritaikomi pagal jų poreikius.  Stengiamasi, kad visi mokiniai būtų įtraukti į ugdymą bendroje klasėje  bei socialinėje veikloje.

Stažuotės metu susipažinta su Italijos švietimo sistema, inovacijomis, mokymosi aplinka,  aktyvia projektine veikla, tyrinėjimu grįstu mokymu. Iš stažuotės parsivežtos idėjos  suaktyvins pozityvaus  švietimo idėjų įgyvendinimą mokykloje.

 

Autorius:
M.Petronytė-Kairienė, R.Putauskienė

Nuotraukos:
M.Petronytė-Kairienė, R.Putauskienė

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas